6 Ocak 2011 Perşembe

Roza'nın Gözleri ile İlgili Saint Joseph Lisesi'nin Sitesinde Yayınlanan Sonuç Bildirgesi

Roza'nın Gözleri - Kemal Siyahhan
 Kemal Siyahhan, Saint Joseph Lisesi'nin Konuğu idi...

ROZA’NIN GÖZLERİ FARKLILIKLARI ANLATIRKEN AYNI ZAMANDA ORTAK NOKTALARI DA ORTAYA KOYUYOR.
“Bir gün işe gider gibi Mardin’e gidip akşam döndüm. Bir gün boyunca Mardin’in her yerini gezdim.”
Yazar Kemal Siyahhan “Roza’nın Gözleri” adlı kitabının yazım sürecini bizlerle paylaşırken çok araştırma yaptığını, kullanmadığı binlerce bilginin olduğu kitaplar okuduğunu belirtti.
Mardin’i seçme nedeninin Mardin’in çok sesliliği olduğunu söyledi.
360 yerine 365 derece yazılması konusundaki eleştiriye  “Demek çok hızlı dönmüşüm” şeklindeki yorumuyla salondaki herkesi güldürdü.
“Kubilay’ı yaratırken ben onun yerinde olsam neler yaparım diye iç sorgulamalar yaptım. Bunun da kitabı renklendirdiğini düşünüyorum.”
Mardin’e gitmek ve taksiyle gezmenin ona çok şey kattığını böylece kolaylıkla Kubilay’ın seyahatini anlatabildiğini açıklayan Kemal Siyahhan neşeli tavırlarıyla keyifli birsöyleşi geçirmermizi sağladı.
Emeklilik bunalımını çok iyi anlattığını düşünen konuklarımızdan birini  “Yaptığım meslek sayesinde emeklilerin nasıl davrandığını çok iyi biliyorum.” diye cevapladı.
Daha önce birçok televizyon programına katıldığını; fakat burada olduğu kadar heyecanlanmadığını “Burada olmak dehşet bir şey “ sözleriyle belirtti.
Roman yazmaya birden bire karar vermedim, yıllar boyunca alt yapısı oluştu. Benim romanınmın alt yapısını çizgi roman oluşturuyor. Roman yazarken konusu şu olsun, karakterler şöyle olsun diye yola çıkılmaz. “Roman”  yazma süreci içinde oluşur, yazarken olaylar bambaşka yere gidebilir. Sizler de öğretmenleriniz ödev verdiğinde en yakınınızdan, çevrenizden başlayın araştırmaya, gözleme.
“Gerçek hissi vermek istiyorsanız, önce kendi çevrenizi gözlemelisiniz. İstanbul-Mardin hattı da böyle bir gözlem sonucu ortaya çıktı.”
Kitaplarını gözlemlerinden yola çıkarak yazdığını söyleyen yazarımız : “Günümüzde bile Süryani-Müslüman evliliklerinde hâlâ homurdanmalar oluyor.”  diyerek kitabın konusunun ortaya çıkış nedenini çarpıcı bir şekilde bizlere anlattı.
Türkiye’de gayrimüslimlerle ilgili pek çok sıkıntılar yaşandı. Yıllar boyunca bunları gözlemledim. Ermenilerin, musevilerin, süryanilerin müslümanlarla ilişkisi nasıl, birbirinden farklı bu dinlerin ortak noktaları var mı, diye sordum hep. Evet, dinler arasında farklılıklar var; ama herkes sevgiyi arıyor aslında!
“Ötekinin penceresinden yaşama bakmayı başarabildiğimiz zaman her şey çözülmüş olacak, ortada sorun kalmayacak.”
Farklı kültürlerin birbirini anlamaya çalışmasıyla ortak yaşamlar oluturabileceğimizin altını sık sık çizen Kemal Siyahhan bizlerle doyurucu ve keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Kendisini teşekkür ederek alkışlarla uğurladık. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder